A hazai divatipar segítségével hívta fel a figyelmet a társadalmi felelősségvállalás fontosságára az MNV Zrt.
Divat & CSR
Programunk híd a magyar divattervezők és a gyártók között, a megváltozott munkaképességűek és a társadalom között.
#teisfontosvagy
Eredményesen zárult a Design Terminál és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. szakmai eseménye, melynek célja a magyar divattervezők és a hazai állami tulajdonban lévő, megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató gyártók közelítése. A projekt keretében – a kapcsolatteremtésen túl - létrejött egy szakmai riport az iparág jelenlegi helyzetéről, a szervezők pedig egy fotókiállítással is fel kívánják hívni a figyelmet a társadalmi felelősségvállalás fontosságára.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. kiemelten fontos feladatának tekinti állami tulajdonú társaságainak támogatását. Szívügyünk a megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató cégeink segítése. Hiszünk abban, hogy a fenntartható jövő záloga a társadalmi felelősségvállalás gyártói, tervezői és fogyasztói oldalon egyaránt. A projektben részt vevő állami gyártók, a KÉZMŰ Közhasznú Nonprofit Kft., az ERFO Közhasznú Nonprofit Kft., a FŐKEFE Közhasznú Nonprofit Kft. és a Szegedi SZEFO Zrt. célja és küldetése, hogy a megváltozott munkaképességű emberek számára értékteremtő, egyészségi állapotuknak és képességeiknek megfelelő munkalehetőséget biztosítson, sikeresen és tartósan integrálva őket a munka világába, segítve ezzel társadalmi beilleszkedésüket.
A projekt keretében készült egy szakmai riport (www.mnv.hu/CSR), melynek elkészítéséhez 10 magyar márka képviselői nyújtottak segítséget. Az anyag a magyar tervezők és a gyártók helyzetét, lehetőségeit, nehézségeit és a gyártást érintő problémákat hivatott feltárni és egyfajta megoldási javaslatot kínálni.
A Teisfontosvagy-kampány keretében hat, a gyártásban részt vevő megváltozott munkaképességű munkavállalóról egy fotókiállítás is megrendezésre került, akik saját arcukat és élettörténetüket adták a kezdeményezéshez. A róluk és a prémium divattermékekről készült képeket, valamint magukat a termékeket is megtekinthették a résztvevők, melyek nemzetközi színvonalat képviselnek és kiváló példái annak, hogy a dolgozók egészségügyi állapotuk mellett is magas minőségben teljesítenek, munkájukkal pedig a divatmárkák sikerének részeseivé válnak.
A rendezvényen debütált Tomcsányi Dóri új almárkája, a TOMCSANYI FineKnitwear, melynek első kollekciója a Szegedi SZEFO Zrt-vel együttműködésben készült. Abodi Dóra is az esemény keretén belül mutatta be a WINNERSPORT X ABODI kollaborációt, melyben partnere a KÉZMŰ Közhasznú Nonprofit Kft. volt.
A Design Terminállal való szakmai összefogás eredményeképpen közös platform született a gyártó társaságok és a hazai divatmárkák részére, hogy megismerjék egymást és közelebb hozzák a tehetséget a lehetőséghez. „Reményeink szerint olyan példamutató kezdeményezést indítottunk útjára, mely a hazai divatipar szereplőinek is jó alkalom nemcsak arra, hogy társadalmi felelősségvállalásukkal támogassák a jó ügyet, de megtalálják azt a felkészült, minőségi munkát végző gyártó partnert, akivel közös sikereket érhetnek el” – mondja Csókay Ákos, a Magyar Nemzeti vagyonkezelő Zrt. kabinetfőnöke.
Feltöltés ideje: 2021. szeptember 29.
Utoljára módosítva: 2021. október 6.